FXML
FXML, Groovy Script i JavaFX
- Java, Groovy i JavaFX (porównanie języków Java i Groovy w aspekcie współpracy z JavaFX i FXML)
- JavaFX 17 i Nashorn 15.3
FXML tutorial
- 1. Wprowadzenie
- 2. Kontrolery
- 3. Znacznik <script>
- 4. Instrukcja <?compile?>
- 5. Skrypty zewnętrzne
- 6. Użycie CSS (stylizacja)
- 7. Właściwości domyślne
- 8. Tworzenie obiektów (1) – elementy i metody statyczne (<fx:value>)
- 9. Tworzenie obiektów (2) – metody fabryczne (<fx:factory>)
- 10. Tworzenie obiektów (3) – użycie JavaFXBuilderFactory oraz implementacja interfejsów Builder i BuilderFactory
- 11. Tworzenie obiektów (4) – użycie <fx:include>
- 12. Tworzenie obiektów (5) – użycie <fx:constant>
- 13. Tworzenie obiektów (6) – użycie <fx:define> i <fx:reference>
- 14. Tworzenie obiektów (7) – użycie <fx:copy>
- 15. Tworzenie obiektów (8) – użycie <fx:root>
- 16. Prefiksy @ i $
- 17. Internacjonalizacja
- 18. Użycie %20
- 19. Wiązanie wyrażeń
- 20. Elementy Stage i Scene w FXML
- 21. Element Scene w FXML
- 22. Element JavaFX Canvas w FXML
- 23. Animacja kształtu w FXML