JavaFX canvas: Metoda bezierCurveTo
Metoda void bezierCurveToo(double xc1, double yc1, double xc2, double yc2, double x1, double y1)
xc1
– współrzędna pozioma pierwszego punktu kontrolnego
yc1
– współrzędna pionowa pierwszego punktu kontrolnego
xc21
– współrzędna pozioma drugiego punktu kontrolnego
yc2
– współrzędna pionowa drugiego punktu kontrolnego
x1
– współrzędna pozioma punktu końcowego
y1
– współrzędna pionowa punktu końcowego
Dodaje segmenty do bieżącej ścieżki tworząc krzywą Béziera trzeciego stopnia.
Na metodę bezierCurveTo
maja wpływ jedynie atrybuty ogólne, z tym że transformacja ma wpływ jedynie przy tworzeniu ścieżki.
Krzywe Béziera zostały szczegółowo omówione w książkach:
- Matematyka dla programistów JavaScript (rozdz. 22, str. 271 – 320)
- Matematyka dla programistów Java (rozdział 22, str. 381 – 426)
Klasa JavaFX CubicCurve
została pokrótce omówiona i pokazana w książce:
Klasa Listing25_35
Ściągnij klasę Listing25_35
GraphicsContext gc = cv.getGraphicsContext2D(); //- gc.beginPath(); gc.moveTo(50, 50); gc.bezierCurveTo(200,200, 150, 150, 100, 250); gc.stroke();