JavaFX canvas: metoda quadraticCurveTo
Metoda void quadraticCurveToo(double xc, double yc, double x1, double y1)
xc
– współrzędna pozioma punktu kontrolnego
yc
– współrzędna pionowa punktu kontrolnego
x1
– współrzędna pozioma punktu końcowego
y1
– współrzędna pionowa punktu końcowego
Dodaje segmenty do bieżącej ścieżki tworząc krzywą Béziera drugiego stopnia.
Na metodę quadraticCurveTo
maja wpływ jedynie atrybuty ogólne, z tym że transformacja ma wpływ jedynie przy tworzeniu ścieżki.
Krzywe Béziera zostały szczegółowo omówione w moich książkach:
- Matematyka dla programistów JavaScript (rozdz. 22, str. 271 – 320)
- Matematyka dla programistów Java (rozdział 22, str. 381 – 426)
Klasa JavaFX QuadCurve
została pokrótce omówiona i pokazana w mojej książce:
Klasa Listing25_34
Ściągnij klasę Listing25_34
GraphicsContext gc = cv.getGraphicsContext2D(); //- gc.beginPath(); gc.moveTo(50, 200); gc.quadraticCurveTo(200,200, 150, 100); gc.stroke();