JavaFX canvas: Metoda arc
Metoda void arc(double centerX, double centerY, double radiusX, double radiusY, double startAngle, double length)
centerX
– współrzędna pozioma środka koła łuku
centerY
– współrzędna pionowa środka koła łuku
radiusX
– promień koła w poziomie
radiusY
– promień koła w pionie
startAngle
– kąt początkowy łuku (0.0 - 360.00)°
length
– rozpiętość łuku w stopniach
Dodaje elementy do bieżącej ścieżki tworząc łuk wyrażany w stopniach łuku, rozciągający się w kierunku przeciwnym do
kierunku ruchu wskazówek zegara. W sensie typu łuku jest to łuk otwarty
Na metodę arc
mają wpływ jedynie atrybuty ogólne, z tym że transformacja ma wpływ jedynie przy tworzeniu
ścieżki.
Klasa Listing25_37
Ściągnij klasę Listing25_37
GraphicsContext gc = cv.getGraphicsContext2D(); //- gc.beginPath(); gc.arc(70.0, 100.0, 60.0, 60.0, 0.0, 90.0); gc.stroke(); gc.beginPath(); gc.arc(70.0, 200.0, 60.0, 60.0, 90.0, 270.0); gc.stroke(); //- gc.beginPath(); gc.arc(220.0, 100.0, 60.0, 60.0, 0.0, 90.0); gc.fill(); gc.beginPath(); gc.arc(220.0, 200.0, 60.0, 60.0, 90.0, 270.0); gc.fill();