Zielony Smok

JavaFX Canvas: Atrybuty renderowania

Aby rysować na canvas trzeba ustawić atrybuty renderowania.

Na razie jedynie wymienię te atrybuty. Opiszę je bardzo szczegółowo w dalszym ciągu tekstu. Aby ich używać warto wcześniej wiedzieć co nieco na temat metod rysowania.

  1. Atrybuty wspólne
    1. clip (domyślnie: brak)
    2. global alpha (domyślnie: 1.0)
    3. global blend mode (domyślnie: SRC_OVER)
    4. transform (domyślnie: identity)
    5. efekt (domyślnie: null)
  2. Atrybuty wypełnienia
    1. fill paint (domyślnie: BLACK)
  3. Atrybuty obwiedni (konturu)
    1. stroke paint (domyślnie: BLACK)
    2. line width (domyślnie: 1.0)
    3. line cap (domyślnie: SQUARE)
    4. line join (domyślnie: MITER)
    5. miter limit (domyślnie: 10.0)
    6. dashes (domyślnie: null)
    7. dash offset (domyślnie: 0.0)
  4. Atrybuty tekstu
    1. font (domyślnie w Windows: System Regular, 11px)
    2. text align (domyślnie: LEFT)
    3. text baseline (domyślnie: BASELINE)
    4. font smoothing (domyślnie: GRAY)
  5. Atrybuty ścieżki
    1. current path (domyślnie: pusta ścieżka)
    2. fill rule (domyślnie: NON_ZERO)
  6. Attrybuty obrazu
    1. image smoothing (domyślnie: true)