JavaFX Canvas: Atrybuty renderowania
Aby rysować na canvas
trzeba ustawić atrybuty renderowania.
Na razie jedynie wymienię te atrybuty. Opiszę je bardzo szczegółowo w dalszym ciągu tekstu. Aby ich używać warto wcześniej wiedzieć co nieco na temat metod rysowania.
- Atrybuty wspólne
clip
(domyślnie: brak)global alpha
(domyślnie:1.0
)- global blend mode (domyślnie:
SRC_OVER
) transform
(domyślnie:identity
)efekt
(domyślnie:null
)
- Atrybuty wypełnienia
fill paint
(domyślnie:BLACK
)
- Atrybuty obwiedni (konturu)
stroke paint
(domyślnie:BLACK
)line width
(domyślnie:1.0
)line cap
(domyślnie:SQUARE
)line join
(domyślnie:MITER
)miter limit
(domyślnie:10.0
)dashes
(domyślnie:null
)dash offset
(domyślnie:0.0
)
- Atrybuty tekstu
font
(domyślnie w Windows:System Regular, 11px
)text align
(domyślnie:LEFT
)text baseline
(domyślnie:BASELINE
)font smoothing
(domyślnie:GRAY
)
- Atrybuty ścieżki
current path
(domyślnie: pusta ścieżka)fill rule
(domyślnie:NON_ZERO
)
- Attrybuty obrazu
image smoothing
(domyślnie:true
)