JavaFX Canvas: Atrybuty renderowania
Aby rysować na canvas trzeba ustawić atrybuty renderowania.
Na razie jedynie wymienię te atrybuty. Opiszę je bardzo szczegółowo w dalszym ciągu tekstu. Aby ich używać warto wcześniej wiedzieć co nieco na temat metod rysowania.
- Atrybuty wspólne
clip(domyślnie: brak)global alpha(domyślnie:1.0)- global blend mode (domyślnie:
SRC_OVER) transform(domyślnie:identity)efekt(domyślnie:null)
- Atrybuty wypełnienia
fill paint(domyślnie:BLACK)
- Atrybuty obwiedni (konturu)
stroke paint(domyślnie:BLACK)line width(domyślnie:1.0)line cap(domyślnie:SQUARE)line join(domyślnie:MITER)miter limit(domyślnie:10.0)dashes(domyślnie:null)dash offset(domyślnie:0.0)
- Atrybuty tekstu
font(domyślnie w Windows:System Regular, 11px)text align(domyślnie:LEFT)text baseline(domyślnie:BASELINE)font smoothing(domyślnie:GRAY)
- Atrybuty ścieżki
current path(domyślnie: pusta ścieżka)fill rule(domyślnie:NON_ZERO)
- Attrybuty obrazu
image smoothing(domyślnie:true)

