JavaFX canvas: Atrybut tekstu 'text align’
Atrybut: text align
Typ: TextAlignment
Wartość domyślna: TextAlignment.LEFT
.
Getter: TextAlignment getTextAlign()
Setter: void setTextAlign(TextAlignment)
Save/restore: true
Opis: Poziome wyrównanie tekstu w stosunku do współrzędnej x
określającej położenie
tekstu. Mamy do wyboru cztery wartości: LEFT (linia z lewej), RIGHT (linia z prawej), CENTER (linia w środku) i JUSTIFY. W tym przypadku LEFT i JUSTIFY oznaczają takie samo położenie tekstu.
Atrybut tekstu 'text align’
Klasa Listing25_49
Ściągnij klasę Listing25_49
package rozdzial25c; import javafx.application.Application; import javafx.application.Platform; import javafx.scene.Group; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.canvas.Canvas; import javafx.scene.canvas.GraphicsContext; import javafx.scene.text.Font; import javafx.scene.text.FontWeight; import javafx.scene.text.TextAlignment; import javafx.stage.Stage; public class Listing25_49 extends Application { public static void main(String[] args) { Application.launch(args); } @Override public void start(Stage stage) { try { Group root = new Group(); Canvas cv = new Canvas(600, 500); GraphicsContext gc = cv.getGraphicsContext2D(); // gc.setTextAlign(TextAlignment.LEFT); gc.fillText("Aria i Suita z Terierogrodu", 300, 100); //- gc.setTextAlign(TextAlignment.CENTER); gc.fillText("Aria i Suita z Terierogrodu", 300, 200); // gc.setTextAlign(TextAlignment.JUSTIFY); gc.fillText("Aria i Suita z Terierogrodu", 300, 300); //- gc.setTextAlign(TextAlignment.RIGHT); gc.fillText("Aria i Suita z Terierogrodu", 300, 400); //- gc.beginPath(); gc.strokeLine(300, 10, 300, 490); //- TextAlignment ta = gc.getTextAlign(); System.out.println(ta); //- root.getChildren().add(cv); Scene scene = new Scene(root); stage.setScene(scene); stage.setTitle("Atrybut tekstu 'text align'"); stage.setOnCloseRequest(e -> Platform.exit()); stage.show(); } catch (Exception e) { e.printStackTrace(); } } }
RIGHT