JavaFX canvas: metoda quadraticCurveTo
Metoda void quadraticCurveToo(double xc, double yc, double x1, double y1)
xc – współrzędna pozioma punktu kontrolnego
yc – współrzędna pionowa punktu kontrolnego
x1 – współrzędna pozioma punktu końcowego
y1 – współrzędna pionowa punktu końcowego
Dodaje segmenty do bieżącej ścieżki tworząc krzywą Béziera drugiego stopnia.
Na metodę quadraticCurveTo maja wpływ jedynie atrybuty ogólne, z tym że transformacja ma wpływ jedynie przy tworzeniu ścieżki.
Krzywe Béziera zostały szczegółowo omówione w moich książkach:
- Matematyka dla programistów JavaScript (rozdz. 22, str. 271 – 320)
- Matematyka dla programistów Java (rozdział 22, str. 381 – 426)
Klasa JavaFX QuadCurve została pokrótce omówiona i pokazana w mojej książce:
Klasa Listing25_34
Ściągnij klasę Listing25_34
GraphicsContext gc = cv.getGraphicsContext2D();
//-
gc.beginPath();
gc.moveTo(50, 200);
gc.quadraticCurveTo(200,200, 150, 100);
gc.stroke();


