FXML tutorial (4) – instrukcja 'compile’
Listing05_fxscript_compile.java
Typowa klasa uruchamiająca.
package codes; import javafx.application.Application; import javafx.fxml.FXMLLoader; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.layout.VBox; import javafx.stage.Stage; import java.net.URL; public class Listing05_fxscript_compile extends Application { public static void main(String[] args) { Application.launch(args); } @Override public void start(Stage stage) { try { URL fxmlUrl = this.getClass().getClassLoader() .getResource("resources/listing05_fxscript_compile.fxml"); VBox root = fxmlUrl != null ? FXMLLoader.load(fxmlUrl) : new VBox(); Scene scene = new Scene(root, 150, 80); stage.setScene(scene); stage.show(); } catch (Exception e) { e.printStackTrace(); } } }
listing05_fxscript_compile.fxml
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <?language groovy?> <?import javafx.scene.layout.VBox?> <?import javafx.scene.layout.HBox?> <?import javafx.scene.control.Label?> <?import javafx.scene.control.Button?> <VBox xmlns:fx="http://javafx.com/fxml"> <Label fx:id="lab1" text="Twoja decyzja?" /> <HBox fx:id="hbox"> <Button fx:id="but1" text="Tak" onAction="showText1()" /> <Button fx:id="but2" text="Nie" onAction="showText2()" /> <Button fx:id="but3" text="Anuluj" onAction="showText3()" /> </HBox> <?compile true?> <fx:script> def showText1() { lab1.setText("Wybrałeś 'Tak'") } def showText2() { lab1.setText("Wybrałeś 'Nie'") } def showText3() { lab1.setText("Wybrałeś 'Anuluj'") } </fx:script> </VBox>
O różnicy między kompilacjami skryptów pisałem wcześniej.
Skrypt *.groovy jest zawsze kompilowany do pliku *.class.
Instrukcja <?compile true?>
albo <?compile>
oznacza prośbę o skompilowanie skryptu do CompiledScript
. Instrukcja <?compile false?>
odwołuje prośbę o kompilację do tego obiektu.
Instrukcja compile jeśli występuje musi być umieszczona przed znacznikiem <fx:script>
. W pliku FXML może wystąpić więcej niż jeden raz. Instrukcje true i false mogą się przeplatać.