JavaFX canvas: rysowanie owalu (koła, okręgu, elipsy)
Metoda void strokeOval(double x, double y, double w, double h)
x
– współrzędna x
lewego górnego wierzchołka.
y
– współrzędna y
lewego górnego wierzchołka.
w
– szerokość owalu w centrum
h
– wysokość owalu w centrum
Rysuje kontur owalu.
Podlega atrybutom wspólnym i atrybutom obwiedni.
Klasa Listing25_23a
Ściągnij klasę Listing25_23a
package rozdzial25c; import javafx.application.Application; import javafx.application.Platform; import javafx.scene.Group; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.canvas.Canvas; import javafx.scene.canvas.GraphicsContext; import javafx.stage.Stage; public class Listing25_23a extends Application { public static void main(String[] args) { Application.launch(args); } @Override public void start(Stage stage) { try { Group root = new Group(); Canvas cv = new Canvas(300, 200); GraphicsContext gc = cv.getGraphicsContext2D(); //- gc.strokeOval(50,50,200,100); //- root.getChildren().add(cv); Scene scene = new Scene(root); stage.setScene(scene); stage.setTitle("Metoda strokeOval"); stage.setOnCloseRequest(e -> Platform.exit()); stage.show(); } catch (Exception e) { e.printStackTrace(); } } }
Ustawione są jedynie domyślne atrybuty renderowania.
Wynik uruchomienia klasy (Rys. 25_09:
Metoda void fillOval(double x, double y, double w, double h)
x
– współrzędna x
lewego górnego wierzchołka.
y
– współrzędna y
lewego górnego wierzchołka.
w
– szerokość owalu w centrum
h
– wysokość owalu w centrum
Rysuje wypełnienie owalu.
Podlega atrybutom wspólnym i atrybutom wypełnienia.
Klasa Listing25_23b
Ściągnij klasę Listing25_23b
package rozdzial25c; import javafx.application.Application; import javafx.application.Platform; import javafx.scene.Group; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.canvas.Canvas; import javafx.scene.canvas.GraphicsContext; import javafx.stage.Stage; public class Listing25_23b extends Application { public static void main(String[] args) { Application.launch(args); } @Override public void start(Stage stage) { try { Group root = new Group(); Canvas cv = new Canvas(300, 200); GraphicsContext gc = cv.getGraphicsContext2D(); //- gc.fillOval(50,50,200,100); //- root.getChildren().add(cv); Scene scene = new Scene(root); stage.setScene(scene); stage.setTitle("Metoda fillOval"); stage.setOnCloseRequest(e -> Platform.exit()); stage.show(); } catch (Exception e) { e.printStackTrace(); } } }
Ustawione są jedynie domyślne atrybuty renderowania.
Wynik uruchomienia klasy: