Aria - Jack Russell Terrier - logo witryny

Dawna witryna javer.org – spis treści

Spis treści będzie systematycznie uzupełniany.

Java 14 (zmiany)
Java 13 (zmiany)
Java 12 (zmiany)
Java 11 (zmiany)
Java 10 (zmiany)
Java 8
Java
Biologia
Chemia
Concurrency
Crypto
Daty i czas
  • Jak mierzyć szybkość wykonywania kodu (Java)?
  • Klasa java.time.Duration
  • Klasa java.time.Clock
  • Pakiet java.time
  • Norma ISO-8601:2004
  • Kalendarz miesięczny – komponent Swing
  • Jak obliczyć datę Wielkanocy i Bożego Ciała?
  • Timery
  • Klasa java.util.concurrent.TimeUnit
  • Klasa javax.swing.text.DateFormatter
  • Tworzenie usług zlokalizowanych
  • Statyczne metody do formatowania i konwersji dat
  • Klasa java.text.SimpleDateFormat (2)
  • Klasa java.text.SimpleDateFormat (1)
  • Klasa java.text.DateFormat (2)
  • Klasa java.text.DateFormat (1)
  • Klasa java.util.GregorianCalendar
  • Klasa java.util.Calendar (3)
  • Klasa java.util.Calendar (2)
  • Klasa java.util.Calendar (1)
  • Klasa java.util.SimpleTimeZone
  • Klasa java.util.TimeZone
  • Klasa java.util.Date
  • Klasa java.sql.Timestamp
  • Klasa java.sql.Time
  • Klasa java.sql.Date
  • Klasa java.lang.System
Dieta
Events
  • JavaBeans. Informowanie o zmianie właściwości
  • JavaBeans. Wetowanie zmiany właściwości
  • Generowanie własnych zdarzeń dziedziczących po AWTEvent
  • Tworzenie klasy adapterowej dla własnych zdarzeń dziedziczących po AWTEvent
  • Generowanie zdarzeń dziedziczących po EventObject (1)
  • Generowanie zdarzeń dziedziczących po EventObject (2)
  • Tablica (array) informująca o zmianie zawartości
Grafika i animacja
  • Robot (AWT, Java)
  • Własny kształt: Star – gwiazda
  • Fortepian – pianino -keyboard – Java
  • Animowany symbol JinJang (YinYang)
  • ImageSlicer – krojenie obrazków na potrzeby HTML
  • Animacja “Rój owadów”
  • Gwiazda Izydy – animacja
  • Jak narysować symbol Jin Jang (Yin Yang)
  • Własny kształt: Arrow – strzałka
  • Plansza aksonometryczna
Klasy różne
Language
Macierze
  • 1. Pojęcie macierzy
  • 2. Rodzaje macierzy
  • 3. Rozmiar macierzy
  • 4. Równość macierzy i hashCode
  • 5. Ślad macierzy
  • 6. Dodawanie macierzy
  • 7. Odejmowanie macierzy
  • 8. Mnożenie skalarne macierzy
  • 9. Mnożenie macierzy
  • 10. Potęgowanie macierzy
  • 11. Transpozycja macierzy
  • 12a. Wyznacznik macierzy (1)
  • 12b. Wyznacznik macierzy (2)
  • 12c. Wyznacznik macierzy (3)
  • 13. Permanent macierzy
  • 14. ‘Dzielenie’ macierzy
  • 15. Macierze – operacje elementarne
  • 16. Macierz przekształcenia elementarnego E
  • 17. Macierz przekształcenia elementarnego T
  • 18. Macierz przekształcenia elementarnego I
  • 19. Tworzenie macierzy przekształceń elementarnych
  • 20. Eliminacja Gaussa
  • 21. Minor, dopełnienie algebraiczne i rząd macierzy
  • 22. Odwracanie macierzy
  • 23. Partycjonowanie macierzy
  • 24. Macierze – rozwiązywanie równań liniowych
  • 25. Wybrane techniki języka Java
    • A. Prezentacja macierzy jako JTable
    • B. Macierze – mapowanie pliku na pamięć
    • C. Apache Derby – typ danych MATRIX
    • D. Macierze: użycie DataInput i DataOutput
    • E. Zapis macierzy do pliku HTML
    • F. Zapis macierzy z użyciem XMLEncoder i XMLDecoder
    • G. Zapis macierzy do pliku XML
    • H. Macierze i wielowątkowość
  • 26. Macierze – przekształcenia afiniczne (Java)
Matematyka
Metody różne
  • Java. Jak przygotować operator mod?
  • Tablice. Przedłużanie, skracanie i łączenie
  • Liczby rzymskie i arabskie – przeliczanie
  • Losowanie bez zwracania
  • Zaokrąglanie liczb double i float
  • Tablice. Losowe sortowanie
Narzędzia JDK (jdktools)
Net
  • Klasa (Java) zmieniająca automatycznie nr IP w DynHost (OVH)
  • Serwer www na dynamicznym IP
  • Mój wewnętrzny / publiczny IP
  • Jak przesłać datagram?
Podstawy
Swing
  • Kalendarz miesięczny – komponent Swing
  • Wstawianie obrazków do podpowiedzi
  • Formatowanie tekstu podpowiedzi (bez użycia HTML)
Wzorce projektowe
  • AbstractFactory
  • Adapter
  • Bridge
  • Builder
  • Chain Of Responsibility
  • Composite
  • Decorator
  • Factory
  • Factory Method
  • Façade
  • Flyweight
  • Iterator
  • Observer
  • Prototype
  • Singleton
  • State
  • Strategy
  • Template
  • Visitor
Apache Derby
JavaFX
Instalacja i konfiguracja programów
Netbeans
  • Instalacja Apache Netbeans 11.1
  • Netbeans 9. Jak utworzyć projekt OpenJFX 11
  • Netbeans 9. Jak utworzyć bibliotekę OpenJFX 11
  • Jak dodać JDK 11 do Netbeans 9
  • Apache Netbeans 9. Jak zmienić domyślne JDK
  • Windows 10. Instalacja Apache Netbeans 9
  • Zmiana kodowania plików w Netbeans 8.2 w Windows 10
  • Windows 10. Instalacja Netbeans 8.2
Windows 7 i 10
  • Windows 10: kasowanie folderu z podfolderami i plikami z wiersza poleceń
  • Windows 10: uruchamianie aplikacji w Autostart (rejestr)
  • Windows 10: uruchamianie aplikacji w Autostart (folder)
  • Windows 10: utworzenie archiwum JAR (Eksplorator plików)
  • Windows 10: utworzenie pliku ZIP (Eksplorator plików)
  • Windows 10: nagranie folderu na CD albo DVD (Eksplorator plików)
  • Windows 10: Sprawdzenie architektury komputera
PowerShell
Wiersz polecenia (cmd)
Zmienne środowiskowe
Inne
Parapsychologia